بهترین تخت های بستری بیمارستانی
نوشته شده توسط : ایران ماداس

بهترین تخت بیمارستانی

بهترین تخت بیمارستانی به تختی گفته می شود که برای راحتی حال بیماران طراحی شده باشد. در واقع می توان گفت که مهمترین و اساسی ترین تجهیزات بیمارستانی و مراکز درمانی، تخت بیمارستانی می باشد. تخت بیمارستانی با توجه به اسم آن فقط به منظور استفاده در بیمارستان نمی باشد در واقع برای افرادی که نیازمند مراقب بیشتر و یا بستری هستند، طراحی شده است و می توان در منزل از آن استفاده کرد. از ویژگی مهم که در مورد این تخت ها می توان گفت راحتی و آسایش بیمار است.

دو خصوصیت مهم تخت های بیمارستانی:

  1. قسمت بالا تنه تخت قابل تنظیم می باشد که با کمک آن می توان وضعیت بیمار را برای خوردن دارو و غذا از حالت خوابیده به صورت نشسته در آورد. با استفاده از این مزیت می توان به بیمار کمک کرد تا فشار کمتر به بدن او وارد شود.
  2. وجود بد ساید در دو طرف تخت می باشد که از افتادن بیمار از روی تخت خواب جلوگیری می کند. مزیت استفاده از این محافظ کنار تختی مانع از افتادن بیمار در حین خواب از روی تخت خواب می گردد و برای شخص سالمند کمک می کند تا به کمک یک دستگیره محکم، به راحتی بنشیند و دراز بکشد.

به صورت کلی می توان تخت بیمارستانی را به سه دسته تقسیم بندی کرد.

  • تخت بیمارستانی دستی
  • تخت بیمارستانی نیمه برقی (نیمه الکترونیکی)
  • تخت بیمارستانی تمام الکترونیکی.

تخت بیمارستانی دستی:

همانطور که از اسم آن مشخص است، این تخت بصورت دستی قابل تنظیم است که معمولا برای نگهداری بیماران در منزل استفاده می شود. این تخت ها قیمت بسیار  پایین تری در مقایسه با مدل های دیگر تخت ها دارد.

تخت بیمارستانی نیمه برقی:

این تخت بخش هایی از تخت با برق حرکت می نماید و بقیه قسمت های آن دستی می باشد. البته تخت بیمارستانی نیمه برقی در مقایسه با تخت بیمارستانی تمام برقی قیمت پایین تری دارد.

تخت بیمارستانی تمام الکترونیک:

تخت بیمارستانی تمام الکترونیکی هم برای بیمار و هم کارکنان بیمارستان بسیار پرکاربرد است و در مقایسه با سایر تخت ها کارایی بیشتری دارد ولی قیمت این از سایر مدل ها بالاتر است.

 

انواع تخت بیمارستانی:

تخت های بیمارستانی برای هر بخش و بسته به نیاز بیمار ساخته شده است که دارای انواع و امکانات مختلف می باشد:


سخن آخر

موارد ذکر شده در بالا که انواع کلی تخت های بیمارستانی را بیان کرده است، این نشان می دهد که تخت بیمارستانی متناسب با نیاز بیمار و اهداف درمانی آنها می تواند متفاوت باشد و بیماران می بایست از تخت بیمارستان متناسب با نیاز درمانیشان استفاده نمایند. هر بیمارستان متناسب با بخش های مختلفی که دارد، تخت مناسب را تهیه می کند تا علاوه بر حفظ آرامش و سلامتی بیمار به خدمت رسانی بهتر برای انجام امورات مختلف پزشکی کمک نماید.

امروزه شرکت های بسیاری اقدام به تولید و عرضه ی انواع تخت های بیمارستانی نموده اند که باید با توجه به نیاز بخش های مختلف بیمارستان نسبت به خرید هر کدام از آن ها اقدام نمود. مهم ترین موردی در استفاده از تخت بیمارستانی، آشنایی بیمار و پرسنل بیمارستان با امکانات مختلف آن تخت می باشد. زمانی که با امکانات مختلف تخت آشنا نباشید باعث می شود علاوه بر عدم استفاده درست از آن برای بالا بردن کیفیت کاری و خدمت رسانی به بیمار، می تواند باعث خرابی و یا ایجاد مشکلاتی در آن ها شود.

 





:: بازدید از این مطلب : 915
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: